Zespół Fundacji Kreatywnej Edukacji stworzył własną metodykę uczenia języka obcego. Wykorzystuje w niej doświadczenia z prowadzenia zajęć umuzykalniających według teorii E. E. Gordona, a także koncepcje Glenna Domana i prof. Jagody Cieszyńskiej.
Edwin Elias Gordon to pedagog i psycholog muzyki, który opracował pionierską koncepcję edukacji muzycznej skierowaną do dzieci w wieku 0-5 lat. Wychodzi z założenia, że najważniejszym okresem dla uczenia się jest czas od pierwszych chwil po urodzeniu (a nawet jeszcze przed tym faktem) do trzeciego roku życia dziecka. Kolejny pod względem ważności okres to lata między trzecim a piątym rokiem. To, czego dziecko uczy się podczas pierwszych pięciu lat życia, tworzy podstawę dla całej późniejszej edukacji.
W procesie umuzykalniania małych dzieci E.E. Gordon wyróżnił trzy stadia – akulturację, imitację, asymilację. Podobne etapy występują w procesie uczenia się języka ojczystego i obcego.
Podczas zajęć językowych prowadzonych przez Fundację Kreatywnej Edukacji:
- stosowane są rytmiczanki i śpiewanki, które porządkują wyrazy oraz ułatwiają ich zapamiętywanie,
- tworzone są realne sytuacje, w których dziecko może stosować dane słownictwo,
- rodzice uczestniczą w zajęciach wraz z dzieckiem, by móc przeprowadzać podobne ćwiczenia samodzielnie w domu,
- w zajęciach uczestniczą nativ speakerzy oraz muzycy biegli w danym języku,
- uczestnicy otrzymują podręcznik dla rodziców, książeczkę dla dziecka i płytę CD z nagranymi rytmiczankami, śpiewankami i wyrazami w obcym języku.
Fundacja Kreatywnej Edukacji
ul. ks. A. Kordeckiego 16/1
85-225 Bydgoszcz
Tel. 52 3458176, 602466347
info@fundacjakreatywnejedukacji.org
jgawrylkiewicz@gmail.com
www.fundacjakreatywnejedukacji.org
www.rodzicdziala.pl